Leestips van Shyla

Juliette of het geluk van boeken

Christine Féret-Fleury

€ 15,00

Dit is het ideale boek voor de echte boekenliefhebber. Als medewerker van een boekhandel moest ik deze gelezen hebben en hij was het zeker waard!

De jonge Juliette woont in Parijs en heeft een fascinatie voor mensen die boeken lezen. Terwijl ze in de metro zit vraagt ze zich af waarom iemand een bepaald boek leest, waarom iemand ontroerd wordt door bepaalde passages uit een boek. Ook tweedehands boeken trekken Juliette haar aandacht, vanwege het verhaal achter de mensen die het boek gelezen hebben en er daarna weer vanaf wilden. Wanneer ze van de normale route naar haar werk afwijkt ontmoet ze Soliman, de man die overtuigd is dat verhalen levens kunnen veranderen.

U las de leestip van Shyla Verburg. Voor meer tips van onze medewerkers, klik hier

Het zwembad

Libby Page

€ 17,50

Het zwembad is de debuutroman van Libby Page: een verhaal waar ik helemaal verliefd op ben geworden!

Het boek gaat over Kate, een jonge journalist, en Rosemary, een 87-jarige vrouw. Na het overlijden van haar geliefde George heeft Rosemary alleen het zwembad nog waar zij elke dag komt. Dit is de plek vol met herinneringen. De onzekere Kate ontmoet Rosemary door een interview voor de plaatselijke krant - niet wetend dat zij een goede vriendin in de oudere vrouw vindt als zij samen het zwembad proberen te redden.

Een aanrader voor iedereen!

U las de leestip van Shyla Verburg. Voor meer tips van onze medewerkers, klik hier

Leven en laten leven

Hendrik Groen

€ 19,99

Ditmaal geen boek over onze bekende bejaarde Hendrik Groen, maar een bijna vijftigjarige Arthur Ophof. Het leven van Arthur loopt iets anders dan verwacht. Op het moment dat hij ontslagen wordt, doen zich nieuwe kansen voor Arthur aan. Met zijn drie vrienden bedenkt hij een uitgekiend plan om voorgoed te kunnen verdwijnen. Het humeur van Arthur wordt steeds beter en dat wekt enige argwaan bij zijn vrouw Afra. Ondanks enkele tegenslagen lijkt het plan perfect te werken. Of blijkt er toch nog een kink in de kabel te zitten?

Een hilarisch boek, geschikt voor alle fans van Hendrik Groen. Een feestje in je boekenkast!

U las de boektip van Shyla Verburg. Voor meer tips van onze medewerkers, klik hier

Doe en denk als een kat

Stephane Garnier

€ 12,50

In Doe en denk als een kat leer je hoe je met stress om kan gaan. Dit alles leer je van de kat. Wat is nu echt belangrijk in het leven en wat kan even wachten? Na dit boekje ben je stressvrij, rustig, levensgenieter, charismatisch, nieuwsgierig, onafhankelijk...

Een ideaal boekje om cadeau te doen!

Camino

Graeme Simsion ; Anne Buist

€ 18,99

Camino wordt omschreven vanuit twee hoofdpersonen: Zoë en Martin. Beiden lopen de Camino de Santiago, de pelgrimsroute van Sint-Jakob. Tijdens deze tocht door Frankrijk en Spanje zijn zij op zoek naar antwoorden over het leven. Het boek neemt je mee in het verleden, heden en toekomst van Zoë en Martin.

Je wordt meegenomen over het platteland, door mooie dorpjes en langs diverse wandelaars.

Camino is een humoristische feelgoodroman over vriendschap, familie, liefde en de grote uitdagingen van het leven.

Catfulness

Paolo Valentino

€ 12,50

Hoe een kat ons kan leren gelukkig en mindful te leven.

Dit is een heerlijk boek voor de echte kattenliefhebber. Op het gebied van mindfulness is al veel bekend, maar nog niet eerder is het omschreven vanuit de kat. Dit boekje leert je rustiger naar de dingen te kijken. De boodschap is: 'neem soms een momentje voor jezelf, dat doet de kat namelijk dagelijks.' Het boekje bevat leuke full colour-illustraties en veel tips om meer rust uit jezelf te kunnen halen. Op naar een gelukkiger en mindful leven!

Catfulness is het ideale cadeauboek!

U las de lezerstip van Shyla Verburg. Voor meer tips, klik hier

SuperOlcay

Olcay Gulsen ; Karin Kuijpers

€ 20,00

Lessen van de charmantste zakenvrouw van Nederland. In SuperOlcay vertelt Olcay Gulsen hoe zij haar bedrijf heeft opgestart. Je krijgt een kijkje in haar leven: hoe ze is opgegroeid, hoe ze haar bedrijf heeft opgebouwd en waar ze nu staat. Ook een paar van haar werknemers komen aan het woord. Naast haar eigen verhaal krijg je ook veel tips over hoe je zelf een onderneming zou kunnen starten, maar ook levenslessen op persoonlijk vlak komen aan bod.

Een boek over hoe je met lef van niets naar de top komt. Dit is een aanrader voor elke vrouw, ongeacht of je interesse hebt in het worden van een zakenvrouw!

Verdriet is het ding met veren

Max Porter

€ 10,00

Verdriet is het ding met veren is een ontroerend boek over rouw. Hoe ga je door als je vrouw overlijdt en je alleen voor de kinderen moet zorgen, terwijl je in verdriet leeft? In deze roman is ‘’Kraai’’ het antwoord op alles en op het niets, de leegte die er lijkt te zijn na een overlijden. Het perspectief wisselt tussen de nabestaanden en die van de kraai. Dat heeft iets surrealistisch, maar het onderwerp leent zich daar voor.

Het rouwproces wordt op een zeer aparte manier omschreven, waardoor het bijna grappig is. De korte hoofdstukken nemen je mee in de verschillende fases van het rouwproces zoals het verdriet, de woede en de poging om de situatie los te laten.

U las de lezerstip van Shyla Verburg. Voor meer tips, klik hier.

Nazomer

Esther Verhoef

€ 22,50

Twee werelden. Eén vrouw.

Dit is een verfrissend boek doordat de hoofdstukken in twee verschillende tijden geschreven zijn: de modeontwerpster van nu en van toen. In deze twee verhaallijnen duik je in het leven van Claudia, oftewel: het leven van Vivian D. Er wordt continu geswitcht tussen de jaren 70/80 en nu. Het speelt met het idee dat zodra je succesvol wordt er altijd mensen zijn die op dit succes willen meeliften. Ongevraagd advies en veranderingen in het modebedrijf zorgen ervoor dat het merk Vivian D een heel andere wending moet nemen.

Nazomer neemt je mee in de keiharde business-kant van de modewereld, maar ook in de creatieve beginselen daarvan.

U las de leestip van Shyla Verburg. Voor meer tips, klik hier

Het is nooit leuk als je tegen een boom rijdt

Marcel van Roosmalen

€ 10,00

Het is nooit leuk als je tegen een boom rijdt is een boek met journalistieke reportages van Marcel van Roosmalen. Op een droogkomische manier omschrijft Van Roosmalen de mensen die hij tegenkomt, de plaatsen die hij bezoekt en de ervaringen die hem daar ten deel vallen. Het boek geeft een inzicht in het (doorsnee) Nederland van vandaag: van Center Parcs en bekende zangers tot politici en de koningin. Ook Van Roosmalens carrière bij HP/De Tijd en de VARA komen uitgebreid aan bod. Het is een heerlijk boek als je even wilt lachen en tevens enige notie wil nemen van journalistiek Nederland.

Billy de kat

Louise Booth

€ 9,99

Dit is een waargebeurd verhaal over Fraser Booth en zijn kat Billy. Fraser is een autistisch jongetje van drie jaar oud. Het dagelijkse leven van de familie Booth is niet bepaald makkelijk te noemen. Hoe ouder Fraser wordt, hoe lastiger hij wordt. Autisme houdt het gezin in zijn greep. Totdat mama Louise een maatje voor Fraser regelt: Billy de kat. Billy lijkt Fraser perfect aan te voelen en helpt zo het gezin op weg. Het is een prachtig, aangrijpend verhaal en een kijkje in het leven van een gezin én dat van iemand met autisme.

Ginevra

Simone van der Vlugt

€ 18,50

Ginevra is een prachtige historische roman. Het liefdesverhaal is gebaseerd op een legende en speelt zich af in Florence in het jaar 1347. Het is het decor voor de liefde tussen het mooie meisje Ginevra en Antonio. Ginevra komt uit een familie met een goede naam die de verlichte ideeën van Antonio genoeg reden vindt om deze verliefdheid niet te accepteren. Ginevra staat voor de lastige keuze tussen de goede naam van haar familie en de liefde voor Antonio. Kiest Ginevra voor haar goede naam en familie of voor de liefde?

Tijdens het lezen wordt je meegenomen in een stukje geschiedenis. Naast de romantiek loopt ook de spanning hoog op. Het boek is daarom moeilijk weg te leggen.

U las de leestip van Shyla Verburg.

Het houden van mannen

Myrthe van der Meer

€ 19,99

Het houden van mannen is de veldgids voor de vrouw die wil weten hoe je (van) een man moet houden. De man wordt hierin op een humoristische manier naast de kat en de hond omschreven, van de oertijd tot anno 2017. Als vrouw vindt je er veel herkenning in. “Aha”-en “zo kan dat dus ook”-momenten zullen vaak voorkomen. Dagelijkse irritaties (zoals aan het fenomeen dat de man de was niet in de wasmand gooit maar ernaast) zullen niet vermeden worden. Het is het ideale boek voor op vakantie en als je zin hebt in humor. Maar vergeet niet: het blijft een sarcastisch boek!

U las de leestip van Shyla Verburg